lørdag 9. mai 2009

Alexanderteknikk og alt

Her skal det blogges om Alexanderteknikken, og alt som følger med. Siden Alexanderteknikken kan brukes i alle situasjoner kan det komme til å handle om mye forskjellig.

Jeg har drevet med Alexanderteknikk i mange år og av og til får jeg idéer som jeg gjerne vil dele med andre. Jeg vil forsøke å gjøre Alexanderteknikken forståelig, levende og aktuell.

I min jobb som alexanderlærer ser jeg hvordan teknikken kan hjelpe mennesker. Eller rettere sagt - mennesker kan hjelpe seg selv ved hjelp av Alexanderteknikken. Og jeg ser hver eneste dag mennesker som kunne fått mye ut av å lære Alexanderteknikk. Jeg ønsker å gi flere sjansen til å høre om Alexanderteknikken, og ønsker at flere tar sjansen på å prøve.

Forutsetningen er villighet til å ha oppmerksomhet om seg selv. Høres alvorlig ut?
Mye av det som skrives om Alexanderteknikken er skikkelig alvorlig. Men det behøver ikke å være sånn. Egentlig handler Alexanderteknikken først og fremst om å være tilstede i sitt eget liv. Det er på en måte det eneste stedet vi kan være tilstede. Det behøver ikke være så ille heller, selv om livet er hard. Som jeg pleier å si: livet er en stor vits - du vil le når du skjønner poenget!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar