lørdag 17. september 2016

Nytt kontor (igjen)

I to år har jeg hatt kontor i tredje etasje i C.J. Hambros plass nr. 7. Et gammelt bygg ved Tinghuset med skjeve gulv og vegger og stor takhøyde.

Jeg har hatt vindu ut mot Kristian Augusts gate og Thon Hotel Rosenkrantz der trikken humper forbi hvert 5 minutt. Jeg ble fort vant til lyden av trikken og ristingen i gulvet, men da kontoret rett over gangen ble ledig benyttet jeg muligheten til å flytte for å få et stillere kontor.

Det nye kontoret er litt mindre enn det forrige men virker større fordi romløsningen er bedre. I det gamle kontoret var en av langsidene skrå med vinduet på den korteste kortveggen. Det nye kontoret er symmetrisk med tre store vinduer vendt mot bakgården.

Jeg hadde tenkt å flytte rett inn, men da jeg begynte å vaske så jeg behovet for oppussing. Kontoret var amatørmessig malt, antagelig for ganske lenge siden, med klatting her og der. To av veggene hadde tapet med en fin dypblå farge, som dessverre hadde blitt ganske skitten. Jeg skrudde ned to stygge ubrukelige spotter i taket og fikk vegger og tak malt hvite.

Etter å ha brukt evigheter på å rengjøre langs gulvlistene og karmene på vinduene, flyttet jeg inn forrige helg. Resultatet ble veldig bra. Jeg hadde til og med noen gardiner som passet å henge opp.
Skal jeg si meg ikke helt fornøyd med noe er det at gulvet heller litt vel mye, noe som kanskje kan bli en utfordring i visse situasjoner når vi jobber med balanse. (Eller blir det en fordel?). Samtidig er den lyse parketten noe av det jeg er mest fornøyd med også.

Det jeg kommer til å savne fra det andre kontoret er utsikten til trikkeholdeplassen ved Tinghuset, og å sitte i vinduskarmen i ledige stunder og se på livet på Hambros plass. Jeg vil også savne at sola titter inn en gang i blant. Vinduene på det nye kontoret vender mot nord. Men med tre store vindu blir det mer enn nok lys, og en hvitmalt murvegg på andre siden av gårdsplassen reflekterer mye av sola på fine dager.

Jeg måtte utsette undervisningen noen dager for å lufte mer ut etter oppussingen. Torsdag var første undervisningsdag i det nye kontoret og nå ser jeg fram til å ta imot gamle og nye elever på mitt nye kontor!

Se bilder av det gamle og det nye kontoret på min facebook-side

Relaterte blogginnlegg:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar